nevarnost nepolitičnega | mladina.si 19.06.2013
TRANSCRIPT
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
1/8
Spletno mesto uporablja pikotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez pikotkov ne
bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglaate s pikotki.
Strinjam se | Ve o pikotkih
Domov
Naronina
Podjetje
Urednitvo
Oglaevanje
Arhiv
Global
MonitorPrijavi se
Naroi se na spletno Mladino
23.6.2013
Politika
EkonomijaSvet
Druba
Mnenja
Kultura
Napovednik
Foto
Trgovina
IiZadnja tevilka
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
2/8
Naroi se na spletno Mladino
Kolumne
Grega Repov
Vlado Miheljak
Bernard Nemah
Janko Lorenci
Joe Vogrinc
dr. Bogomir Kova
Jurij Gustini
Heni Erceg
Maja Novak
Marcel tefani jr.
Intervju
Izjave
Rolanje
Konzum
Foto
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
3/8
Napovednik
Trgovina
Naslovnice
Diareja
Ilustracija
Proglas
Pesmica
Mladinamit
Pisma bralcev
Stareje tevilke
25 | 21. 6. 2013
24 | 14. 6. 2013
23 | 7. 6. 2013
22 | 31. 5. 2013
21 | 24. 5. 2013
26 | 1. 7. 2011
tevilo komentarjev
12
Komentiraj
Arhiv
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
4/8
Shrani&Deli
Alternativepomlad 2013
Prispevki k razumevanju asa
Uvodnik: Grega Repov
Nevarnost nepolitinega
Mladina 25 | 21. 6. 2013
Premierki Alenki Bratuek velja nekaj priznati: v dveh mesecih ji je uspelo narediti iz drave politino normalno dravo. Na politinem
prizoriu se marsikaj dogaja, a v bistvu so razmere normalne. Mir je. Kaj elimo rei s tem? Da ne glede na to, da v dravi poteka
politina dejavnost, z vsemi klasinimi pretresi, ne moremo ve govoriti o obutku izrednih razmer. In to je velika stvar. V resnici ta
elementarni v deeli je mir ni seval iz vladnih dvorove zelo dolgo, od asa pokojnega Janeza Drnovka. as Toneta Ropa je bil, ker je
imel ta opraviti z razpadanjem lastne stranke pri ivem telesu in s prihajajoimi volitvami, popolnoma kaotien. Janez Jana, ki je priel
za njim, se je el izredne razmere (kar ni mogoe oznaiti le kot slog vodenja). Nato je priel Borut Pahor in svojo funkcijo kljub izjemni
prilonosti po lastni odloitvi spremenil v pogosto prazno nastopatvo, ki je zbujalo nelagodje, predvsem pa nezaupanje. Jana je drugi
mandat zael, kakor da ga prav uvajanje obutka izrednih razmer ni e enkrat odneslo z oblasti. Le da mu v drugo ni uspelo med ljudmi
zbuditi strahu, ampak odpor. Alenka Bratuek je prinesla v dravo mir. Pa ne zaradi modrosti in politinih vein, ampak ker je politino
tako nevea, da se politinim dimenzijam vladnih dejanj preprosto izogiba oziroma se jih sploh ne dotika. In tako uinkujejo poteze, kot
da so politino razbremenjene. Pa niso.
Ta mir prija. Odloitve so videti zgolj odloitve. Prodaja Mercatorja je zgolj prodaja nekega podjetja. Varevanje volstvu in zdravstvu je
zgolj varevanje. A seveda to ni res: eprav je podoba premierke in z njo vlade tako nepolitina, neideoloka, so v resnici odloitve vse to:
ideoloke, politine, daljnosene in nepovratne. Ni politike brez ideologije v resnici se na primer prav neoliberalna ideologija propagira
s tem geslom. e, nas ne zanima ideologija, nas ne zanimajo ne levi ne desni. Slii se veno, a kdor je porisal vsaj prvo pobarvanko
politine ideologije, ve, da je neoliberalna ideologija trdokapitalistini konservativizem. Zato je treba to vlado presojati na podlagi
odloitev, ki so pa politine, mono politine. A ne mislimo je obtoevati neoliberalizma, pa eprav bodo posledice enake.
Ta vlada predvsem ne gleda v prihodnost. Drugae si nikoli ne bi dovolila lahkotnostnih izjav glede Mercatorja. Zakaj Mercator vasu
Pahorjeve in Janeve vlade ni bil prodan? Ker ga nartno niso prodali. Po izvirnem grehu, storjenem v prvem mandatu, se je celo Jana v
drugem zavedel, kaj lahko za sabo potegne prodaja Mercatorja lastniku sumljivega finannega stanja in nepreglednih nartov. Tega
njegova vlada seveda ne bo nikoli priznala. Enako velja za prodajo Nove Ljubljanske banke. Eno so govorili, drugo delali. Eno so morali
govoriti (zaradi tujine), drugo so izvajali. Enako velja za Pahorjevo vlado, ki je prav tako nikoli ne bodo priznali ustavila prodajo
Mercatorja. Je s tem kaj narobe? Seveda ne. To je tudi politika. Tako kot Francozi eno govorijo, drugo pa delajo. A danes vlada vidi
predvsem, kaj so tiste toke, ki so dolga leta zaposlovale politiko, in misli, da je njena naloga, da jih da z mize. Toda tam so ostale z
razlogom.
Seveda je privatizacija na prvem mestu. Zato se jim zdi, da bo uspeh, e to privatizacijo e enkrat izpeljejo. Oziroma, saj ne gre za
privatizacijo: pri privatizaciji sodelujejo domai in tuji kupci. Pri nai prodaji pa le tuji. To je prodaja tujcem.
In tako je, ker drava in zlomljeno gospodarstvo popolnoma nepovezano, vee ga le e prazno vodstvo gospodarske zbornice, danes le
stavba brez razmisleka nista sposobna organizirati, videti lastnine, narediti narta, kakna bo videti slika Slovenije v prihodnje. Vlada
nima nobene analize, kaj prinaa na primer privatizacija Mercatorja za makroekonomsko sliko te drave v dveh, treh, petih letih.
Neumno, neodgovorno. e ve: na drugi strani imamo prav Hrvako, dolga leta slovensko uenko, ki danes dela vse tisto, kar so slovenski
ekonomisti in analitiki leta nartovali kot razvojno prilonost (oziroma edino prilonost) za to dravo tukaj. Pri emer je Hrvaka
ekonomsko ibkeja, ji je pa zato v zadnjih letih uspelo zbrati ve stratekega razmisleka.
Zato je mir le navidezen, zavajajo. Je mir, ki uspava, ki daje obutek normalnosti. A odsotnost temeljnega razmisleka (pa ne
priakujemo, da bodo zdaj zaeli organizirati simpozije, naj to kar e naprej prepuajo predsedniku republike) bo udarila v resnici prav
vse. V resnih podjetjih imajo desetletne narte, celo ve. V resnih dravah tudi.
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
5/8
Komentarji
Se pridruujem (1)
Se ne strinjam (4)
Zahtevam izbris
Senad | 22.6.2013 | 05:24
Ko vidim kaj delajo tile telebajski iz sedanje vladne koalicije, nenadoma mi se niti Jana ne zdi ve tako slab. In to je najbr tisto kar bi me
moralo skrbeti...:)
Se pridruujem (3)
Se ne strinjam (1)
Zahtevam izbris
Foglof Tunek | 22.6.2013 | 07:36
Senad, pa saj tebe dostikrat vlee v desno, haa?... tak malo. To ti je e v krvi!
Se pridruujem (1)
Se ne strinjam
Zahtevam izbris
Foglof Tunek | 22.6.2013 | 07:40
Grega bi naj napiso neki kompetenten lanek... pa saj ga je... ampak vete kaj je ftel v resnici povedati?... "FSI SO NAVADNA
NEOLIBERALISTINA BANDA"... od Puklastega do ivilje!!!
Se pridruujem (2)
Se ne strinjamZahtevam izbris
optimist2 | 22.6.2013 | 08:25
Grega, na lanek bodo (priakovano) padali zlobni komentarji raznih nazadnjakih tipov, katerih civilizacijski domet se je konal pri
protireformaciji..... Drugae, nihe ne more rei da je vlada Bratukove nekaj najboljega v tem vesolju, in prav gotovo da so lani vlade
navleeni iz vseh vetrov (jih je burja skupaj znesla), ampak po (koliko?) tirih mesecih je morala poreti veliko prejnjega sran**a in
skleniti veliko kompromisov..... Npr. prejnja enoletna vlada je hotela prodati vse (s emer se ne strinjam), ko pa je priel seznam ven pa
e tara deurnih politikov iz ozadja ki prej niso uspeli ni narediti.
Se pridruujem (3)
Se ne strinjam (1)Zahtevam izbris
pomladanski | 22.6.2013 | 08:55
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
6/8
Senad, vroina je oitno pokazala zobe, vsaj tako je utiti ko gre za tvoje komentarje. Foglof Tunek se oitno ne moti, kajti on je na varnem
v kleti in ve racionalno razmiljati, to mu moramo iskreno priznati. Pa lep in manj vro dan.
Se pridruujem (2)
Se ne strinjam
Zahtevam izbris
lev | 22.6.2013 | 09:13
Ne vem, zakaj se toliko utrujate z Mercatorjem, mene kot kupca ne vlee v Mercator. Pridelovalci namesto tarnanja naj poiejo druge
oblike zdruevanja, zadruge. Ne takne, kot smo jih imeli, ampak takne, kot so po Evropi.
Se pridruujem (7)
Se ne strinjam
Zahtevam izbris
nejc | 22.6.2013 | 10:14
Se popolnoma strinjam z gornjim komentarjem in dodajam mnenje, da Mercator ni niti javni niti nacionalni interes, ampak zgolj interes
kapitala in posameznikov. Nacionalno-javni interes bi morala biti strateka skrb za vodo, gozdove in obdelovalno zemljo. Drava naj se
zavzame za samooskrbo prebivalstva oz. naj denar, ki ga preko dokapitalizacij bolj ali manj privatnih koncernov poilja vepe
posameznikov raje nameni za vzpodbude kmetom in ostalemu prebivalstvu za usmeritev v pridelavo in tudi predelavo hrane, ki do
konnih potronikov lahko pride tudi mimo mega nakupovalnih centrov. Naj zaivijo trnice, v nedeljah pa vse tacune zapret in vsi v
naravo.
Se pridruujem (3)
Se ne strinjam
Zahtevam izbris
silvester | 22.6.2013 | 10:32
Res je, da ta vlada, pa tudi prejnje ne gleda v prihodnost, ker to enostavno ne zna, saj tudi ne ve, kam se ta svet vrti. Ta svet pa se z
vstrajanjem na neoliberalnih dogmah in preivelih ekonomskih odnosih vrti v maloro. Vsak dan smo v globji krizi in vsak dan v drubi
vladaja veja nasprotja, tako ekonomska, socialna in tudi okoljska. Prodaja Mercatorja bo samo e dalo pospeka poglabljanju Slovenije v
brozgo, ki so jo zmeali politiki v dvajsetih letih svojega "uspenega" upravljanja drave. To, kar vlada pone dela predvsem zato, da se
ljudstvu kae, da dela in se trudi. Rezultatov pa ne more biti, razen tistih, ki so po godu finannim pekulantom in oligarhom, pa
bruseljskim birokratom, ki pa vedo e manj od ni o tem, kam plove ta stara Evropa. Glede mira pa je potrebno vedeti, da je tudi pred
vsako nevihto utiti navidezni mir.
Se pridruujem
Se ne strinjam
Zahtevam izbris
Senad | 22.6.2013 | 14:09
Kot je rekel Grega, tudi mali firer je pogruntal da bi prodaja Merkatorja bila katastrofalna napaka. To, kaj sedaj pone ta vlada, meji na
blaznost. Vsi nekaj pametujejo in vmes kontrolirajo e je 'legla' plaa na tekoi.... da bojo zjebali najvejega trgovca v dravi pa jih niti
malo ne gane. Kako pa bi, e nimajo niti osnovnega pojma o ekonomiji in ekonomskih procesih.
Se pridruujem
Se ne strinjam
Zahtevam izbris
Foglof Tunek | 22.6.2013 | 14:24
ujte, e smo e spet pri Mercatorju... ka bi se razburjali o eventualni lai Bratukove. Dvaindvajset let smo porabli, da smo spoznali, da
ne znamo vodit ne drave, ne gospodarstva, ne parlamenta niti vlade... Ne znamo poloviti barab, jeb*** malega loveka, krademo, laemo
in e bi lahko nateval. Ne zasluimo si drave, kveejmu kulturno avtonomijo najbr pod okriljem Dunaja. Na ta nain bi lahko obdrali
narodne noe in frajtonarice pa tudi kak sokolski zlet ali pa slovenske ljudske igre... za drugo nismo sposobni. Pijemo, pa itak radi...
marnica je zakon!!!
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
7/8
Zaetna stran | Predhodna stran | Stran: 1/2 | Naslednja stran | Zadnja stran
MLADINA, 2000 - 2013
ISSN 1580-5352
Vse pravice pridrane
Mladina
TrgovinaGlobal
Monitor
Podjetje
Urednitvo
Oglaevanje
Naroi Mladino
Naroi spletno Mladino
Sploni pogoji
Avtorji
Prejemnik (e-naslov)
Poiljatelj (e-naslov)
-
7/28/2019 Nevarnost nepolitinega | MLADINA.si 19.06.2013
8/8
Sporoilo (neobvezno)
Polji | Zapri